..:: AUTHENTIC - recenze ::..

AKCE : Rockové prázdniny II. Zápy u Brandýsa n/L, sobota 22.8.009

Hallo, ďáblovi přívrženci a přisluhovači !!

Chci k Vám promluvit!! Dal jsem si ultra silný kafe a dlouhej doutník, nalil panáka hruškovice a jdu psát recenzi na poslední akci, kterou jsem s některými z Vás o uplynulém víkendu absolvoval. Kdo by čekal ňáký nářky, ať vypne PC a jde koukat na bednu, toho zklamu ... a to velmi rád. :-) A jak jsem již dříve předeslal, recenze budu posílat jen těm z bandy, kdo se akce zůčastní. Ostatní, ať si je dohledaj na našich webovkách - mají-li vůbec zájem.

Protože to, co se odehrálo od sobotního odpoledne a přehouplo se i přes její půlnoc prostě nemělo chybu. Kdo chyběl, ať si rve pačesy...Za tuto akci chci pochválit a vyzdvihnout především chlapy ,,Zapáky,, (David-Goliáš, Pepíno, Jarda-Cibulák) protože díky návštěvnosti těchto akcí (dnes obecně lidi nikam nechoděj) si o nějakých výdělcích mohou nechat zdát ... a ti chlapi do toho přesto jdou znovu a znovu. Kdo je mimo mísu nikdy nepochopí kolik sebeobětování a práce za tím vším stojí ... a jak velký rockový srdce tihle novodobí rytíři mají. Jsem hrdý na to, že i já a pár rytířů z našeho gangu měli tu čest těm klukům pomoci byť jen plevou v jejich snažení a doufám že i oni byli s námi spokojení a vysloužíme si i důvěru do budoucnosti. Děkujeme. Dále osobně děkuji Drobkovi, že byl schopen v sobotu ráno vstát a jet semnou klukům pomoct. Dále za to že dohlížel u zadního vstupu a za to dík i Glassmanovi a u předního vchodu Andy a Tomášovi.

Myslím že dále se mohu pustit do protagonistů večera a noci ... jen moment, musím doplnit tekutiny - panáček vyschl..... - nuže jsem tu, svěží a plný elánu. :-) .................... takže musím říct, že když už bylo vše připraveno, lidi si měli kam sednout, co si dát k jídlu a pití, čekalo se už jen na to, kdy dorazí kapely a to peklo začne. V podstatě se nakonec podařilo dodržet harmonogram a kapely vystoupily v časovém rozmezí tak, jak to bylo domluveno. Scénu jako první otevřeli Vombat Kruton, dobrá muzika, ale bylo brzo, takže každý spíše konzumoval klobásku a pil pivko v očekávání co dál přijde. Ani další kapela, tvrdá Mastaba nezvedla nikoho ze židle a nevytáhla do kotle. Ale čas pokročil a dostalo se na gruppu SPWASH při které už bylo možno pozorovat sem tam nějaké taneční kreace jedinců, přičemž určitě hodně zaujal převzatej flák jižanskejch ZZ TOP, i když nevím jak dopadla výzva kytaristy a zároveň zpěváka když tuto skladbu uváděl, vypálil totiž do publika hlášku, že pokud mu po jejich vystoupení někdo přijde říct kolik fláků od zz-topáků celkem zahráli, tak dotyčnému, nebo dotyčným koupí panáka tequily ....... no nevím, možná pak řekl obsluze, ať rychle schovaj veškerou tequilu, anebo tam nechal balík, fakt nevím, páč týhletý ankety jsem se nezůčastnil. No a pak přišla trochu delší pauza než obvykle mezi kapelami bývá. Mnozí se divili, ale my, zasvěcení určitě věděli, co tahle proluka znamená. Na pódium se totiž začaly objevovat stojany s lebkami, svíčkami a dalšími zajímavými záhrobními proprietami. Zasvěceným totiž bylo jasný, že další gruppou budou skvělí AUTHENTIC. Ovšem i zasvěcení byli překvapeni, když namísto předehry na kterou jsme si už zvykli byla najednou nová neznámá a temná vyhrávka, takové moc povedené intro. A po něm se rozeznělo něco, na co každý z nás celý den poctivě čekal. Byla to odměna za naší lopotu. AUTHENTIC nám vymáchal držky ve smršti neurvale syrovýho bigbítu. A co je pro někoho naprosto nepochopitelný - my v tom pekle měli svátek!! Kotel se naplnil během okamžiku a chlapi z týhle továrny na decibely by byli úplně slepí kdyby si nevšimli, jak to všechny vzalo..... a to je doslova nakoplo na maximum. Skladby jedna za druhou padaly mezi obecenstvo jak výkovky z železárenského lisu. V kotli jakoby vzniklo davové šílenství, kreace některých jedinců bych nazval čistě kaskadérskými kousky.... Z Authentiku čiší neskutečná souhra, jako k sopce patří i horká láva, tihle kluci se fakt našli. Šlape jim to neuvěřitelně. Karlova kytara a mocnej chraplák byl slyšet pomalu do sousední vesnice. Bez toho zvířecího hlasu by Authentic nebyl Authenticem. Tomášovy propracovaný sóla a vyhrávky přímo lahodí uchu. Harlejova tepající basa taky má co říct a do toho ty Ouhovy bicí to nemá chybu. Hrajou živelně a s důrazem, toť také výsledek, proč to tak šlape. Na týhle kapele se mi moc líbí to, že se nespokojí jen s tím aby si to odehráli a šup k pivu, ale ti kluci dávají obecenstvu mnohem víc než by dávat museli. Jejich vystoupení není jen opojení decibelem, ale je to dokonalá vizuelní show. Čiší z nich radost, teatrální energie, prostě je vidět, že to, co dělají, dělají s obrovskou chutí a radostí. Nejde jim jen o kšeft, i když ten bývá smozřejmě taky příjemnej. Zkuste se zamyslet, kdo Vám v pneuservisu kromě přezutí kol za stejný peníze taky umeje čelní sklo, když vidí že je zaflákaný?? Nikdo! A přesně tohle, aniž si to leckdo uvědomuje, tahle parta obrazně dělá. Říkejte si co chcete, ale takovýmhle lidem já bezmezně fandím a obdivuji je!!

Ten večer je doslova žrali všichni. Ani následující TAM neměl takovej kotel jako Authentic!! A to je kapela, která bude letos slavit 30let existence a v Praze platí za legendu ve které začínal Láďa Křížek. Svý ovšem udělalo i to, že ve zdejší končině byl TAM poprvé a prodat vlastní repertoár u publika, které slyší tuto kapelu poprvé je dost těžké. Přesvědčila nás o tom od TAMu osvědčená ,,kovárna ,, Highway To Hell , kterou zná snad každý a také okamžitě o 100 procent zvýšila počet rockerů v kotli.

Ale nazpět k Authenticu - děkujeme za dokonalou audiovizuální show, doufám že se Řípův výstup s jeho ,,Harykem,, při písni Breaking The Law stane standartní záležitostí, je totiž opravdu působivej. Myslím že by nikoho neurazilo, kdyby tuhle celou pecku odehrál v jeho sedle s nastartovaným motorem. No a Karlovo plivání krve mělo taky co do sebe. Doufáme s jiskrou v srdci, že napřesrok přidá i chrlení ohně. Takže, Authentic s velkými ovacemi dohrál i ty dvě vytleskaný přidávky a na pódiu rozbalil nádobíčko dříve zmíněný TAM, poslední kapela toho večera, která hrála až do jedné hodiny do rána. Jak jsem již předeslal, jen málo lidí znalo jejich repertoár, proto kotel trochu zamrzl, ne však nadlouho, protože Tamáci jsou také opravdu dobří, mají výbornýho a nadějnýho kytaristu, při pohledu na scénu hrál vlevo, jmenuje se Martin Peroutka a je synem Jardy Peroutky, neméně dobrýho kytaristy legendy 80-tých let, skupiny Hever!! Kdo je znal - stejně jako já, - ví vo co gou. (V týhletý špinavý plej) ..... Dodnes mám doma kazetu kterou jsem si nahrál přímo z jejich koncertu (za flašku rumu jsem tenkrát ukecal mixáka) z linky z mišpultu. Jo jo, co je dneska nemyslitelný, to tenkrát bylo vcelku uskutečnitelný dobrodrůžo. Výborná byla taky zpěvačka, britská studentka Ina Amer, které bych snad vytknul jen menší kontakt s publikem, ale hlasově - jednička. Za basou Milan ,,Nazik,, za bicí soupravou Sonor bavič a kapelník v jednom, žižkovák Jarda Janák a dále druhý kytarista a klávesák Radek Koudelný. Klávesy byly možná někomu trnem v oku, ale i Deep Purple či Uriah Heep měli klávesáky (John Lord a Ken Hensley) a na popularitě jim to také neubralo, i když pro někoho jsou klávesy změkčilost. Záleží kdo si na co hraje. A sám život je taková hra, takže neodsuzuju, TAM odvedl dobrou práci, lidi se bavili. V jednu ráno produkci zasekli a bylo po srandě.

Mám-li shrnout, myslím velmi povedená akce, už se těšíme na další ročník. Škoda jen že měla trochu černou tečku v podobě ukradenýho foťáku členovi našeho gangu - Drobkovi. Fotoaparát červené barvy ukradl mlaďas - holá hlava s bradkou, na krku vytetováno AC - AB ... tímto ho chci vyzvat, aby ho vrátil v restauraci ,,V lázních,, a pokud tak učiní, bude vše v poho, ale pokud si ho najde někdo z nás dřív, než ten foťák vrátí, myslím že Ouhovy bicí nebyly tolik bity co ran ten človíček schytá. To není vyhrožování, - to se jednoduše stane!! Takže přátelé bigbítu, motorek, a všeho, co nás kol a kolem nějakým způsobem naplňuje, doufám že i příští ročník si nenecháme,nenecháte ujít a opět se potkáme v tom pekelným kotli, kterej pro nás ale i pro ty kluky na pódiu tolik znamená!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zůčastnění : Drobek, Glassman, Judásek, Andy, Stoupa, Igi s Jindřiškou, Mattrix s rodinkou-Klárka a Jůlinka, Dáda s Kiki, moje maličkost s parukou a doutníčkem, ségrou Romčou a švárou Bobikem.

Doutník dohořel, z kafe zbyl jen studenej lógr, a flašce hruškovice už hledím skoro na dno, takže dopiju, dopiju na počest všech, kteří se zůčastnili, páč to je důkaz toho, že rockeři nikdy nevymřou. A to je super, protože jsem mezi nimi našel ty nej kamarády. Dobrou noc a nostalgický zdar ,,Rockovým prázdninám,, protože další radost nám přinesou až za rok. Jelikož v pátek ráno vyráží hrstka 5-ti lidí z našeho gangu na motovýlet do rakouských Alp, poprosím - Vy, co nás znáte, držte palce, ať zase v poho dojedeme a ve zdraví se opět setkáme. (Martine prosím do akcí minulých, -děkuju)

Ride To Live - Live To Ride. Judas -
rytíř temnot

AKCE : Sázava (3.ročník) ....... pá 10.7. - ne 12.7.2009

ZDAR!!!!! - k.i.s.s.

Tak máme za sebou další ročník Sázavy a musím říct, že to byl hustej a výživnej weekend. Jelikož mě Glassmanidlo předběhlo s recenzí na akci v našich "vzkazech" na webu, dodám jen pár postřehů kolem kapel, které přijaly naše pozvání a dobrých 3 a půl hodiny se nám postarali o výbornou zábavu. Sice se kluci ze SPWASH a AUTHENTICu v pátek slejzali jak švábi na pivo - ale o to pivo tu vlastně taktéž šlo, nicméně se dokázali rozlezlí po dovolenkách semknout a vytvořit něco, co jsme na Sázavě ještě neměli - živou muziku!!
Většinou na všech akcích něco pouštěl Judásek, nebo já, ale reprodukovaná muzika sice potěší, ale nenadchne, .. a tohle bylo něco úplně jinýho. Hrát se začalo v 19:05 a sérii odpíchla skupina Spwash, kde hraje současně i bubeník Authenticu - Martin (Ouha). Skladby šly nekomromisně hned za sebou bez odpočinku kvůli času, abychom si mohli poslechnout co nejvíc. Takže od Spwash to byly ... Kočky, Anděl, Narcis, Havran, Viola, U kávy to přejde, Tak pojď, Dlouhý vlasy, taky mě potěšila převzatá skladba od jižanů ZZ Top, a to už se Spwash pomalu loučili. Následovala přestávka nezbytná k přípravě rekvizit hvězd večera, - kapely Authentic!! Slunce se pomalu sklánělo za obzor, údolí lehce potemnělo, ptáci přestali řvát ... a ... najednou stáli před námi. Slyším úvodní vyhrávku silně mi připomínající nějakej ,,kus,, od Running Wild , a už na kytarách srší vulkány svůj oheň vzhůru k obloze .... a posázavím burácí ,,Cesta kolem světa, Žoldák, Nikdo tě nezmění, Cesta, ...od Running výborná Raise You Fist, ... Seveřané (toť i název posledního CD) , dále pecka od Katapultu - Hlupák váhá a Blues - kdy nás kapela vyzvala ať se jdeme ploužit. Ještě že tempo zas hned nabralo na obrátkách .. Dobytí ráje, American Woman, Přestaň snít, Baskervil, Kdo jsi - to zase jedna sličná dívka byla sťata, páč se zjistilo, že je čarodějnice..... následovaly opět převzaté Riding The Story, Living After Midnight, We Will Rock You ve které Karel Bartůněk (zpěvák a kytarista v jednom) představil všechny členy kapely a zároveň se rozloučil (na konci skladby Killer odpálil pro nás všechny parádní ohňostroj) - Mildo dík...... nicméně skandování ozývající se z kotle mu dalo jasně najevo, že se k pivu ani jinému lahodnému moku jen tak nedostanou. Bez skrupulí tedy vysmažili písničku, kterou Black Sabbath složili za 10 minut , protože jim jedna scházela když ve svých začátcích natáčeli desku .... ano, byl to železně ocelový Paranoid - možná by Authentic mohl na doplnění své desky - (bude-li nouze) natočit nějakou synonymu, třeba Selenoid, .... No a nakonec z nich vypadly Brikety (Breaking The Law) od Judasů a spadla roleta....... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Byl to neskutečnej nášlap. Když jsem viděl Glocka dělat ty piruety tak jsem nevěřil vlastním očím. I se mnou to trhalo pěkně, Glassman, Jirka, Gábina, Ti všichni se bavili jak nejlíp to šlo. Znouvu a znovu se přesvědčuji, že když slyším Authentic hrát, mám husí kůži po celým těle. Znovu a znovu skoro stejný skladby a znovu je to pro mne nádhernej zážitek. Ta muzika šlape, má to tu správnou šťávu, srší vitalitou a šarmem, je vtipná a zároveň tvrdá, tvrdá tak, jak jen to kluci od motorek milujou. Jakoby se každýmu z těch kluků valil tělem nějakej rozžhavenej výkovek...
Ale chlapi já Vám povím proč se nám to tolik líbilo. Protože ty kluky to baví. Jejich srdce je v kytarách, basách a bicích, (už jen proto se Jirko kytara nepůjčuje!) ... a vůbec, všimli jste si když hrajou jak vypadají, jak se tváří?? Myslím si, že zažívají pocit nesmírnýho štěstí, jsou tam na tom pódiu o deset let mladší. A člověk by si měl dělat radost a být šťastný - o tom ten život je.
Já a doufám že i Vy, k.i.s.s. jsem vděčný za to, že se s námi o tu radost přijeli z té dálky podělit. Večer ale ještě nekončil. Skončil až ráno, pro mne kolem páté po společné pijatice......... Někteří z kluků odjeli ještě večer, někteří se zdrželi do rána ...... jak jsem psal - bylo to výživný.
Nicméně, kdo by chtěl přijít Authentic ještě podpořit (a nejen je, pozval jsem i kamarády z TAMu) a nebude zrovna na dovolené, tak v sobotu 22.srpna se koná v obci Zápy u Brandýsa n. Labem rockový festiválek s názvem ,,Rockové prázdniny,, - začátek asi 13:00 a v jednu nebo ve dvě ráno končí. Pokud by někdo měl zájem, potřeboval bych pár lidí z party - jako pořadatele - na vstup. Odměnou je jídlo, pití zdarma. Nejlépe víc lidí, aby se mohli také vystřídat. Zatím má zájem Drobek a Glassman. Podrobnosti o akci najdete na našem webu v akcích budoucích co nevidět.

Tak Sázavě ZDAR a Authentic + Spwash zvlášť........................................... Judas - rytíř temnot

AKCE : Sázava 10-12.července 2009

Zdravím všechny kdo byli na třetím ročníku Sázavy, i všechny kdo nebyli. Pokusím se napsat takovou malou recenzičku (píšu ji poprvé tak mě omluvte kdyby bylo něco špatně) Tak tedy začnu úplně od začátku. Když jsem obeslal lidičky, že se blíží termín této akce a až na pár vyjímek se nikdo ani neozval, tož tak jsem si řekl že to zruším a nic se dělat nebude, nicméně jsem to neudělal a zjistil jsem že to bylo dobré rozhodnutí. K samotné akci: V pátek jsem vyrazil já, Glock s Luckou, Gábina s Jirkou a Martin ve 14:00 od Benziny směr Sázava, když jsme dorazily na místo tak už tam byl v plné pohotovosti Judas s Dášou, Stoupa a Kukula. Začalo se připravovat "podium" pro kapelu a pomalu se sjížděli další účastníci akce. Asi v 19:00 to rozbalila předkapela na kterou jsem odbíhal křepčit od grilu na kterém jsem se snažil opékat pochutiny pro hladovící osazenstvo. Kluci hráli fakt super!! Poté do kytar řízly AUTHENTIC a strhlo se šílenství v dobrém slova smyslu. Kdo měl alespoň jednu nohu tak se zvedl a šel pařit. Začali se scházet i sousedé a zaznamenal jsem pouze kladné odezvy. Kluci to zabalily v půl jedenáctý (pouze díky tomu že se muselo, noční klid) jinak by jsme je nepustily od nástrojů do rána :-) No potom se strhla pivní a jiná smršť a když jsem zjistil že cca o půl noci došel první sud (50L) tak mě malinko zamrazilo:-) Měli jsme dvě 50tky a jednu 30tku. No prostě se kecalo pilo a pilo (někteří až do rána, jako třeba já, Ivča, Kukula, Štefan atd. :-)) Když jsem se probral asi po třech hodinkách spánku tak jsem zjistil, že si musím dát hned česnečku, kterou jsem já a Kukula uvařily prozíravě v pátek odpoledne, bo jinak by na mě nezbylo. Byla hned pryč :-) V sobotu bohužel odjely Judas s Dášou, Jirka s Gábinou, Stoupa protože prostě každý měl nějaký důvod, i když u Judase nevím nevím :-) Došlo na nejhorší: museli jsme dojet pro další sud, protože mezi námi byli tací kteří ač se to zdá nemožné tak pily pořád, prostě držáci (Mára, Glock) V 16:30 se napíchnul krocan vážící 18 kilek na gril (ještě že je pohon na elektriku jinak nevím) Takže se grilovalo bumbalo kecalo a tak. Já a Rokáč jsme se rozhodli, že si pivo dáme až večer já si řekl, že to budu držet na uzdě ( ten chlast :-)) No nepovedlo se mi to šel jsem spát opět až ráno. To už je neděle a bude se muset jet domů, to bylo pro něteré jedince utrpení viz já :-) Abych to shrnul: mě osobně se celý víkend líbil a příště to uspořádám zas:-) Velké díky patří skupině AUTHENTIC a její předkapele byli jste výborný, všem kteří dorazily, bez těch lidiček by to nešlo. Zvláštní poděkování patří Kukulovi který mi se vším pomáhal, vrchnímu grillmenovi Rokáčovi papů bylo výborný, Judasovi, že domluvil kapelu, Ivče za výborný servis (káva, nádobí) prostě Vám všem kdo jste se zůčastnily. Doufám, že se Vám líbilo. Zdar a zase za rok. Jdu spát protože jsem neskutečně použitej :-)Jirka alias Glassman alias Chňapík.

AKCE : 3. Spanilka FREEBIKERS (Ohrazenice) sobota 23.května 2009

Hallo ...... ďáblovi zaprodanci - k.i.s.s. !!

Je to pár dní co jsme se zůčastnili skvělé akcičky spřáteleného gangu bajkerů FREEBIKERS v Ohrazenici u Jinců na Příbramsku. Snad z Vás, stejně jako ze mne, euforie a nadšení z těch okamžiků ještě nevyprchala. A to je dobře, protože já mám tu čest nadrápat na tuhle ekšn recenzičku..........takže si ty okamžiky zase připomeneme.
Bohužel vlastní spanilou jízdu jsem nestihl, protože se vyskytly nepředvídatelné okolnosti a s Andy jsme dorazili do Jinců před hotel Eška o 10 minut později. Proto jsme po obědě v hotelu Kratochvíl odjeli rovnou do Ohrazenice k restauračce U Pstruha. Tam už byl Milan, Igi s Jindřiškou a tak jsme poklábosili, pivko popili, pohoda. Kolem čtvrté odpoledne dorazili účastníci spanilky (prý se cestou i nějak ztratili, nebo zabloudili), a v pět a něco rozjel zábavu kaskadér Míra Lisý. Jeho kousky na čtyřkolce a i na trialové motorce nesly známky preciznosti, píle a odvahy. Ale nezapře se v něm komediant a bavič, chvílema jsme se chlámali mocně.
Po něm byla chvilku přestávka, aby se připravily kapely, no a pak začal ten pravej mazec. Škoda jen, že dobrá polovina bikerů, možná i trochu víc, pojali tuhle akci jen jako sobotní odpolední vyjížďku a využíc této přestávky, odporoučeli se po kaskadérovi pryč. O mnoho tímpádem přišly. Kolem sedmé začala hrát skupina SPWASH (toť předkapelka Authenticu), to už dorazili z našich řad všichni, co také přislíbili účast, Dita-Mab, Stoupa, Glassman, Lukáš-hurvajz a Pepa. Když se začalo hrát, bylo ještě brzo, lidi měli málo alkoholu v krvi a trochu studu, to všechno udělalo svý a tak se na předkapelu nikdo neodvázal zatrdlovat a podpořit je v jejich snažení. Zato poté následující Authentic začal zvedat lidi ze židlí. Nejdříve nesměle, přeci jen většina kapelu vůbec neznala a ani jejich repertoár - jejich vlastní věci. Musím říct, že Autentici si získávali publikum skladbu po skladbě, sloku po sloce, čím déle kapela hrála, tím víc bikerů začalo dávat průchod svým emocem. Když už to publikem vřelo a i ti největší zarputilci si aspoň podupávali do taktu nohou, tak kapela dohrála věci vlastní a nasadila převzatý fláky. V tu chvíli už jsme byli všichni jejich!! To už se na parkovišti před pódiem svíjelo hezkejch pár ortodoxních rockerů. Z našich Glassman, Killer, Mab, Hurvajz a já. A to co předváděl Indián, hraničilo s exibicionismem. Kytarové rify nám bušily do uší jako buchar v Birminghamských ocelárnách. Kytarová sóla Karla a Tomáše rozpálená doběla, která se ti napěchují až do morků kostí, že máš pocit, že se ti vaří krev. Ouhovy bicí a Harlejova basa nám rumplovaly bránicí. Nádhera, děkujeme za ten zážitek. O klukách z Autentiku si někdo dovolil napsat, - že vykopávají mrtvoly osmdesátých let !!! Možná se s tím dá i souhlasit. Možná. A jen výjimečně. Ale pokud opravdu vykopávají, tak to uměj kurevsky dobře, páč všechny mrtvoly toho večera doslova vykopali na ten dehtovej parket. Nepotkal jsem ten večer nikoho kdo by ukázal palcem dolů. Lidi se bavili a užívali si to. Stejně jako ti kluci na pódiu. Hráli starej dobrej poctivej bigbít, kterej ale od jiný kapely nezní tak pravdivě a opravdově. Navíc jsou to skromný kluci, pohodáři. Jen jednu špatnou vlastnost maj - na každym koncertu by to nebyli oni, kdyby někomu neusekli hlavu !!! A dycinky ňáký babě! Až to hraničí s onánií, jak si na tom zakládaj!!! ,,KDO JSI, ŘEKNI MI KDO JSI ,,Tentokrát to vodsrala naše Dituš, takže už jí nezvěte na vyjížďku, brala by to jako ironii a mohlo by se Vám to šeredně vymstít. Od soboty je to bezhlavej jezdec. Nic, nebudu to rozvádět. Slyšeli jsme spoustu dobrý muziky, .. viděli jsme strhující show, ?v těch podmínkách?, bomba!!! Co dodat? Z naší party trsali už všichni a brejkující Lukáš na mě podezřele střízlivej řval : ,,ty vole, ... tohle je fakt autentik,, a kroutil se dál. Repertoár skladeb byl hodně podobný jako v Bondy na začátku roku, takže netřeba znovu vyjmenovávat, jen závěrečná pecka od Judas Priest - Breaking The Law byla tentokrát netradičně hodně podobná svému originálu, páč než tuhle poslední řežbu spustili, z pódia se vytratil basák Karel Řípa a zničehonic se k němu přiřítil na svém fialovém Harleyi a první takty odehrál v jeho sedle za burácení obrovského dlouhozdvihového véčkového dvouválu. Jen chybělo aby přiběhl Robert Halford s bičem v ruce a chudáka mašinu zbičoval jako v jednom starým klipu z těch inkriminovanejch osmdesátejch let. Authentic dohrál, sbalil nástroje, a i když zahrály ještě další 2 kapelky, ducha toho večera se už nepodařilo nastartovat. Ten odešel společně s Authentikem. Někdy kolem desáté hodiny večerní. Poseděl jsem s přáteli, pokecal s Indiánem kterej byl neskutečně spokojenej a vděčnej za to, že jsme mu domluvili to hraní, no a vyrazil jsem s Andy za zády a Stoupou směr domov. Děkuji moc Killerovi, že mi v neděli v poledne z Ohrazenice přivezl domů kytaru, kterou si tam kluci z Autentiku za pódiem zapomněli a kterou jsem ještě ten den mohl doručit zpět majiteli. Děkuju všem zůčastněným za skvělou atmosféru. Každý na ní svým dílem, dílkem, dílečkem přispěl a tak to má být. No a budeme se zase těšit až nás frýbajkři za rok zase pozvou. Včetně Lunetiku.......tfuj, :-) teda Authenticu!!! Dobrou noc přátelé.......

Judas, - rytíř temnot !!

AKCE : Authentic v Bondy !!! Koncert pro satanovy děti ..... sobota 24.01.09, Judas motobanda kiss

Ahoj rytíři temnot !!!

Opět mi připadla ta povinnost a tentokrát i čest napsat recenzičku na naší druhou akcičku po Novém roce. Byl jím koncert skupiny AUTHENTIC v našem známém Bondy baru.
Ani nevím čím začít páč doteď ze mne ještě nevyprchala euforie a emoce té atmosfery. Jednou větou tedy začnu, - byl to nářez jak hovado !! Sešli jsme se ještě před půl šestou - pár prvních příchozích, já jsem ještě kolem páté hodiny byl v Zápech u Brandýsa nabrat tamní partu chlapáků, kteří mě vlastně k týhle skvělý gruppě přivedli a seznámili mě s jejími členy. Neměli odvoz, tak pro mě nebyl problém jim alespoň maličkostí splatit část dluhu za tuhle jejich aktivitu. V Bondy jsme dali pivko a čekali na kapelu a předkapelu , abychom jim pomohli snést ten jejich požehnanej vercajk dolů do toho sklepního doupěte.
Po příjezdu chvíli trvalo než se postavila aparatura a pak to peklo začalo. Nejdřív se předvedla předkapela aby nám rozproudila krev na to, co mělo přijít potom. Jelikož nás čas tlačil - skončit se muselo max. ve 22:00 hod, tak se žádné přestávky nedržely, snad chvilka při střídání kapel. Ale pak se to rozjelo. Authentici na nás sypali jedno eso z rukávu za druhým, do toho blikající oči lebek, bengálské ohně a stínání čarodějnice (Evy - chi,chi) , prostě velkolepá show namačkaná do stísněného prostoru, se kterým se všichni poprali jak nejlíp uměli. ...... ,,Nikdo Tě nezmění, Baskervill, Seveřané , tyto a další fláky nás doslova zvedaly ze židlí. Některé tak, a mezi nimi jsem i já, že už si na tu židli zpátky nesedli. To se prostě nedalo. Myslím že došlo na má slova z pozvánky, že to bude kus poctivý oceli .... skladby šly s neúprosností bez přestávek jedna za druhou a nás vydechnout prostě nenechali ...... Jelikož většina z nás slyšela repertoár poprvé, tak se někteří snažili zaposlouchat do textů a muziky a nenechali se strhnout k trdlování jako my, co už jsme něco od nich ,,nastudovali,, !! To se ovšem změnilo, když si kapela zavzpomínala na nedávné úmrtí ,,Dědka,, - Jirky Šindeláře (Katapult) skladbami ,,Blues opuštěný postele a Hlupák váhá,, - to už zpíval skoro celý sál. Další převzatej flák nás předrtil jak rozjetej nákladní vlak plnej ingotů z ostravskejch hutí - neskutečnej a brutální Paranoid od Black Sabbath, roztleskávačka We Will Rock You vod Queen a také poslední dva fláky zase potěšily mě, páč mám takový tůšo, že je kapela umístila nakonec právě pro mě, asi díky mé přezdívce tušili co mě hóódně potěší a tak vysmahli dva, - jak by řekl moravské stréc - ,,betelný fláky,, od legendy Judas Priest a to Living After Midnight a Breaking The Law - toť poslední pecku!!
Musím odpovědně říct, že Authentic je moc dobrá kapela, o čemž se přesvědčil nejeden z nás, dokonce i Glassman mi řekl, že už chápe, proč jsem ujel v létě z naší akce na chatě na Sázavě. To mě moc potěšilo. Pokud mám vylíčit pocity, tak to bylo naprostý opojení jejich bigbítem. Husí kůže, kroutící se chodidla - občas zaťatá v pěst, mráz běhající po zádech, prostě něco nádhernýho co Tě nabije zas na obyčejný dni, který Tě čekaj. V dnešní době, kdy jde všechno do kopru, krize, propouštění a buhví co, ...člověk denně žere ňáký hovna (víte o čem mluvím) , ale tohle mě dobíjí baterky tak, že mi žrát ty hóuna ani nevadí a skoro mi i chutnaj. Prostě vytržení z každodenní reality, něco, co Tě jednou nadchne tak, že už to nepřestaneš vyhledávat.
Škoda jen - mělo původně přijít lidí víc, i mimo náš klub, ale souběžně s naší akcí jela v kongresovém centru jako každý rok v lednu - bikers párty, kam někteří také každoročně chodí, takže je nemělo cenu přemlouvat aby zrovna letos vynechali. Chtěl bych tímto poděkovat kapele za to nasazení se kterým nás doslova zasypali svojí muzikou a popřát jim do budoucna hodně vděčného publika, hodně dobrý muziky, hodně peněz samozřejmě - aby se mohli svýmu koníčku věnovat dál a taky aby nám byli nakloněni, protože v nás už kus vděčnýho publika mají. DĚKUJEME. Jak by řekl Olda s Dědkem - ,,někdy příště,, !! Dejte vědět až někde budete hrát, my skalní dojedem. No a my motomani se budem těšit na léto a to nejen na mašiny, ale v Zápech zase bude určitě nějakej festiválek, tak tam!! Zůčastnění : Judásek s Lucií, Mattrix, Drobek, Martin-webič, Killer, Glassman, Paroháč, Tučňák s Renatou, mimo klub pak Eva ,Martin, Lucie, Zuzka, atd.atd., přátelé našich přátel, kluci Zapáci - 7 kousků a já. Tak zas někdy!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hezkej večer rytíři !! Judas

2008 NYMBURSKÝ DENÍK, LUKÁŠ TREJBAL 30.4.2008:

KULTURÁK OSLAVIL SVÁTEK BIGBÍTU.

Svátek bigbítu. Tak by se jednoduše dal nazvat sobotní večer v kulturním domě. Křtil se tu totiž 2.díl knížky + 2 CD Nymburská rocková scéna. Ten mapuje rockové skupiny a osobnosti na Nymbursku, které vycházely přes dva roky v Nymburském deníku. Ve své parádní formě vystoupily skupiny Authentic, Tomáš Grospič a New Balls, Iras, Polabská jazzová společnost a Syrea. Knížku pokřtili moderátor Vojta Kladívko a hudební publicista Petr Korál. Zazpívala i legenda nymburského rocku Lída Benešová. "Ta už v roce 1964 zpívala na Ostrově ve skupině Dears," nezapomněl připomenout Kladívko. Absolutním tahákem se pro nadupaný sál stal návrat heavymetalové legendy, skupiny Iras. "Jsme tady po třinácti letech na úplně posledním koncertě a zahrajeme vám metalovou hymnu Nesnáším veksláky," zaburácel zpěvák Ben a důstojná oslava mohla pokračovat až do ranních hodin.

2004, SRPEN ROCK-POP 8/249 ROČNÍK XV J.ŠPULÁK DEMO:

AUTHENTIC: Seveřané

Metalová víra je nesmrtelná, což dokazuje kvarteto Authentic na dalo by se napsat - koncepčním demosnímku. Je fascinováno severskou filozofií a nezlomností, vzhledem k hudební menu na desce se podle toho chová. Je to sympatické, nicméně tenhle demosnímek českou hudební scénu neobohatí. Je na něm trochu archaická forma tradičního metalu dobře smíseného s hard rockem, která má svá nejlepší léta za sebou. Authentic se poněkud topí ve stylových klišé, ovšem nemají švih, nasazení jako by neustále padalo a pohasínalo. Tak se stane, že po intru a prvních dvou skladbách už vlastně není co poslouchat. Pozitivní zůstává jenom chuť, s níž kapela desku připravila. Počítejme v to i titulní kresbu na bookletu, fotografie a hráčskou poctivost.

30.8.2001, BIG BENG, ročník 6, č.16 DEMONSTRACE:

AUTHENTIC: Procesí

Již úvodní "Předehra" jasně naznačuje, o co čtveřici jde. Hutný a drsný hard n´heavy je doménou a věčnou inspirací. V popředí jsou tvrdé kytarové riffy a hrubý, řezavý zpěv. Přesně takhle se hrálo v polovině osmdesátých let na pražské Barče. Postavit kapelu před, dejme tomu, Dr.Triceratops by vůbec nebyl špatný tah. Zastydlé, lehce nedotažené texty, ale zahrané poctivě, od srdce. To vůbec není málo. Skupině více sluší tvrdší skladby, kupříkladu "Jáma a kyvadlo". Na konci disku najdeme bonus, slušně přednesenou "Countess Bathory od Venom.

2001 ZBYNĚK BOLDIŠ

AUTHENTIC: Procesí

Musím uznat, že je z toho cítit jak pohoda, tak nadhled, bez kterého by dnes již nebylo možné vůbec zahrát tak klasický heavy metal se vším všudy, i když se mi občas zdá, že si vedoucí kapely do toho nenechal od ostatních moc mluvit. Se zvukem je to vždycky hodně těžký, ale na tu sklepní zkušebnu je to myslím vynikající. Aniž bych usiloval o kompliment, líbí se mi tam bicí.

© Authentic 2010